Pages

Tuesday 16 October 2012

October 15 - Teacher´s Day! {15 de Outubro - Dia do Professor!}

Hello! Yesterday we had our Teacher´s Day here in Brazil. And to commemorate that with my daughter, I made two bookmarks to her teachers. The first of them was to her Sensei, the karate´s teacher, who she loves. When she saw the bookmark, she told me that it was exactly like him. I made the node range as I make for her every class. In the bookmark´s back, I put a poem of Cora Coralina (a Brazilian poetess) that tells about teaching and how to be a great teacher. Emma signed and gave it to him, and to make his life a little bit sweeter, we gave him a chocolate too.

    {Em Português: Olá! Ontem tivemos o nosso Dia do Professor aqui no Brasil. E para comemorar esta data com a minha filha, fiz dois marcadores para seus professores. O primeiro deles foi para o Sensei, o professor de karatê, que ela adora. Quando ela viu o marcador, disse que estava exatamente como ele. Eu fiz o nó da faixa como eu faço para ela todas as aulas. No verso do marcador, eu coloquei um poema de Cora Coralina (poetisa brasileira) que fala sobre o ensino e de como ser um grande professor. Emma assinou e deu para ele, e para fazer a vida dele um pouco mais doce, nós lhe demos um chocolatinho também.}


To her school teacher (that she loves a lot too, of course :-) I made a bookmark with an owl (the Pedagogy symbol) and a blackboard written with white chalk. For her, I also put a poem of Cora Coralina (I really like her poems), but this time talking about optimism. Here in Brazil teachers have a difficult career, because they are ill-paid and don´t receive the respect that they deserve. It´s a pitty, because I think it is a beautiful and honorable profession. But you need the gift to be a teacher. The bookmark was also signed and accompanied by chocolates.

    {Em Português: Para a professora da escola (que ela adora muito também, claro :-) fiz um marcador com uma coruja (o símbolo Pedagogia) e um quadro negro escrito com giz branco. Para ela, eu também coloquei um poema de Cora Coralina (eu realmente gosto dos poemas dela), mas desta vez falando de otimismo. Aqui no Brasil os professores têm uma carreira difícil, porque eles são mal pagos e não recebem o respeito que merecem. É uma pena, porque eu acho que é uma profissão bonita e muito honrosa. Mas vc precisa ter o dom para ser professor. O marcador também foi acompanhado por chocolates.}


Thanks for stopping by.
See you around,

No comments:

Post a Comment